מהו אוגר נתונים ?

לוגר נתונים הוא מכשיר המופעל באמצעות סוללות אשר מסוגל באופן עצמאי למדוד טמפרטורה או פרמטרים אחרים בפרקי זמן קבועים ולאחסן את המידע בזיכרון הפנימי שלו.

אוגרי נתונים נועדו להקליט מידע על הסביבה שבה המכשיר ממוקם, ומאפשר בכך למשתמשים תיעוד של אירועים על פני תקופה מסוימת של זמן. על מנת שמכשיר רישום הנתונים יוכל להשיג מטרה זו, המכשיר חייב להכיל חיישן / סנסור פנימי או חיצוני יחד עם מיקרו – מעבד. ישנם סוגים שונים ומגוונים של אוגרי נתונים וחיישנים אשר עונים על מגוון רחב של צרכים עבור התעשיות שונות.
אוגרי נתונים יכולים להקליט פרמטרים רבים כגון: טמפרטורה, לחות, הלם shock, לחץ, מיקום ואלה רק חלק מהדוגמאות.

כיום ישנם מכשירים רבים אשר משלבים מספר חיישנים על מנת להקל על המשתמש בניטור מספר פרמטרים בו זמנית.

במקרים רבים ניטור רמות ותנודות של פרמטרים כגון אלה, הם קריטיים כדי להבטיח בטיחות המוצר ויעילות שרשרת האספקה.

 

 

שימושים בשרשרת אספקה מבוקרת טמפרטורה

לוגר נתונים משמש לרוב כדי לפקח על המשלוחים בשרשרת אספקה מבוקרת טמפרטורה ולאסוף נתוני טמפרטורה מתנאי שטח שונים/מגוונים.

מוצרים רגישים לטמפרטורה כמו מזון, תרופות מסוימות וכימיקלים מסוימים מנוטרים לעיתים קרובות במהלך המשלוח והשרשרת הלוגיסטית. חשיפה לטמפרטורות מחוץ לטווח הרצוי, למשך פרק זמן קריטי, עלולה לפגוע במוצר או לקצר את חיי המדף. עבור מוצרים מסוימים אף ישנה רגולציה אשר מחייבת לבצע ניטור טמפרטורה ושמירת הנתונים עבור הגורם המפקח. במקרים מסוימים נדרשות מדידות על פני תקופות ממושכות כדרך לקביעת מגמות ארוכות טווח. באחרים הדאגה היא לדעת את הטמפרטורה המקסימלית או המינימלית שהושגה ואת משך החשיפה.

כיום רוב לוגרים נתונים הם קומפקטים מספיק כדי שניתן יהיה למקם אותם גם בתוך מארזים מבוקרי טמפרטורה או לחבר ישירות למוצר בתוך משאית הקירור או מכולת הקירור.

 

כיצד לבחור אוגר נתונים

בעת בחירת לוגר דבר ראשון שצריך לענות עליו הוא: מה אתם צריכים לנטר, או מה הבעיה אותה מנסים לפתור ? ובהתאם לתשובה לבחור את גורמים שיש לקחת בחשבון על מנת להבטיח שמכשיר רישום ואגירת הנתונים שנבחר ייתן את המענה המושלם עבור היישום והצורך שלכם.

 

לוגר לשימוש חד פעמי מול לוגר לשימוש רב פעמי

אין זה נדיר להיות מבולבל באיזה סוג לוגר להשתמש. השאלה הגדולה היא: האם אני יכול לקבל את הלוגר בחזרה? אם התשובה היא לא, אזי כדאי לבחור באופציה של לוגר עם שימוש חד פעמי. גם במקרים וכן ניתן לקבל את הלוגר בחזרה חייבים לבחון תוך כמה זמן ומה יהיו העלויות של החזרת המכשיר.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מרווח הדגימה הרצוי ומשך ההפעלה של המכשיר. המכשירים החד פעמיים לרוב קומפקטיים ביותר ולא מיועדים לעבוד לתקופות ארוכות. לכן קיבולת הזיכרון שלהם מוגבלת ומשתמשים בהם בסוללות קטנות. לרוב לוגר חד פעמי מיועד לעבוד עד 60 או 90 ימי הפעלה וגם זה תלוי בקצב הדגימה.

ככל שהקצב יהיה תכוף יותר כך הזיכרון יתמלא מהר יותר.

 

 

היכן המכשיר יהיה ממוקם ?

אם יש צורך למדוד טמפרטורה ו/או לחות בסביבת טמפרטורה קיצונית כמו 200°C+ או 150°C- חייבים לבחון כי אוגר הנתונים בנוי לעמוד בתנאי סביבה אלה.

לעתים יש צורך למדוד טמפרטורה במרווחים אשר קשה מאוד להגיע אליהם ולא ניתן למקם בהם מכשיר למדידת נתונים. במקרים אלה לרוב משתמשים במכשיר עם סנסור חיצוני.

לדוגמא :

 

שיטת התקשרות עם אוגר הנתונים

ישנן שיטות רבות לתקשורת USB, WiFi, סלולרי, Bluetooth .

הטכנולוגיה המסורתית היא חיבור USB עם הורדת הנתונים למחשב לצורך אחסון ושליחה לגורם הרלוונטי. כיום עם אחסון בענן האפשרויות הן אינסופיות. אם אתם זקוקים לנתונים בזמן אמת אז GSM הוא אוגר נתונים עם אחסון ענן זו כנראה האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

אם יש חיבור לחשמל ואפשרות להתחברות למכשיר חכם ( סמארטפון או טאבלט ), ייתכן ש- Bluetooth היא האפשרות הטובה ביותר שלכם.

אם יש לכם מספר מיקומים ואתם זקוקים לפתרון אלחוטי בזמן אמת, אולי ה- GSM הסלולרי הוא המתאים ביותר.

 

אנחנו מגדילים את מבחר המכשירים באופן תדיר, לכן אם לא מצאתם באתר את המכשיר שאתם מחפשים או שאתם מעוניינים לקבל ייעוץ מקצועי, פנו אלינו ונשמח לסייע ולייעץ : 058-7682288

Call Now Button

מתעניין במוצרים שלנו?

השאר כאן פרטים כעת ואנו נחזור אלייך עם ההצעה המתאימה לך ביותר:

מתעניין במוצרים שלנו?

השאר כאן פרטים כעת ואנו נחזור אלייך עם ההצעה המתאימה לך ביותר:

פתח צ'אט
היי!
איך אנחנו יכולים לעזור לך?